Poradna 8. 9. 2016
Co byste měli vědět, než vyrazíte do obchodu? Jak postupovat, když jste boty zakoupili na internetu? A jak se dá bránit proti zamítnuté reklamaci?
Každý známe alespoň jednoho člověka, který někdy reklamoval boty. V tom horším případě jste boty museli reklamovat přímo vy.
Obuv můžete reklamovat v prodejně, ve které jste ji zakoupili nebo v některé z jejích poboček. Pokud jste obuv zakoupili v e-shopu, přečtěte si reklamační řád, který naleznete na daném webu a boty odešlete na uvedenou adresu společně s popisem závady a fakturou či jiným dokladem o zaplacení. Obecný reklamační formulář si můžete stáhnout zde. Pokud budete reklamovat boty zakoupené přímo u nás, můžete využít náš návratový list, kde je také možnost vyplnit reklamaci.
Nemusíte si schovávat krabici ani visačky. Všechno, co potřebujete, je účtenka o koupi a obuv, kterou chcete reklamovat.
Pokud nemůžete účtenku najít, postačí vám i jiný doklad o zaplacení - například výpis z účtu. A jestli ani ten nemáte, zákon povoluje ještě další možnost - svědka, který byl fyzicky přítomný koupi a dosvědčí vám ji. V tomto případě ale velmi záleží na vstřícnosti obchodníka a také na tom, zda bude ochotný dohledat a uznat platbu za zboží.
Při odevzdání zboží vždy od prodejce požadujte reklamační protokol. Posouzení, jestli je vaše žádost o reklamaci oprávněná, záleží na prodejci. Pokud závada na vašich botách vznikla během běžného užívání, máte docela vysokou šanci na kladné vyřízení reklamace. Nejčastěji se jedná o tyto závady:
Kladné posouzení reklamace může znamenat vrácení peněz, výměnu zboží nebo jeho opravu.
Většinou v případech, když k poničení boty došlo z vlastního neuváženého přičinění. V následujících případech bude pravděpodobně vaše reklamace zamítnuta:
U spotřebního zboží stanovuje občanský zákoníkem délku záruční doby na dva roky od jeho převzetí zákazníkem. Tato doba v některých případech neodpovídá životnosti daného zboží. Prodejci se na tento fakt často odkazují a bývá to jedním z důvodů k odmítnutí reklamace.
Pamatujte také na to, že doba reklamačního řízení se do záruční doby nevztahuje a záruční doba se přesně o tento čas prodlužuje.
Pokud vaši reklamaci prodejce zamítl, nevzdávejte to. Ještě existuje pár kroků, které můžete podniknout. Můžete například podat stížnost České obchodní inspekci. Pokud ani tam neuspějete, můžete si nechat vypracovat znalecký posudek a na jeho základě znovu zažádat o reklamaci. Toto řešení vyjde často mnohonásobně dráž, než koupě zcela nové obuvi.
Při nedělní vycházce městem se vám zlomil podpatek? Na nových mokasínech se odlepila pata během vycházky lesem? Podle prodejců jste se dopustili zásadní chyby - nepoužívali jste obuv adekvátně vzhledem k jejímu účelu.
Jaký účel mají vaše boty, se dozvíte z informačního letáku, který dostanete při koupi. Obuv se u většiny výrobků dělí podle účelu do kategorií pracovní, vycházková, sportovní (podle druhu sportu), zimní, turistická, koupací, domácí a vojenská. Nevhodné používání obuvi bývá častým důvodem odmítnutí reklamace.
A pokud potřebujete boty nové, prohlédněte si naše sportovní a pracovní boty - pánské i dámské.
Rubrika
Do společnosti Dobrý textil jsem nastoupila už v roce 2017. Nejdříve jsem začala pracovat jako součást zákaznické podpory a vyřizovala jsem také objednávky. Postupně jsem se ale stále více začala věnovat psaní článků na blog a správě produktů. Nakonec jsem tedy zákaznickou podporu opustila a naplno se nyní věnuji produktovému managementu a marketingu.
Komentáře
Zatím žádné názory