Novinky 28. 2. 2019
Zajímá vás, jak vznikl náš eshop od prvního prodaného trička až po tisíce produktů v hale? Přemýšlíte někdy, jak asi vypadá práce v eshopu a odkud vaše zboží přišlo? Podívejte se do zákulisí Dobrého Textilu a zjistěte, jak společně fungujeme a vytváříme stále lepší a lepší firmu.
Všechno začalo před 8 lety, když se dva mladí kluci rozhodli rozjet vlastní podnikání. Úkol zněl jasně – prodávat přes eshop trička s potiskem. Vše se dobře dařilo, ale postupně se ukázalo, že zákazníci by si přáli koupit i trička bez potisku. Zrodila se tak první myšlenka rozšířit sortiment zboží a začít prodávat kvalitní oblečení za rozumné ceny i bez potisku. První kroky byly, jak už to tak bývá, složitější. Zásilky se balily kdekoli to bylo v tu chvíli možné a na poštu se jezdilo na kole. Když už bylo zásilek více, nastalo první stěhování a to do chaty. Prostor byl sice větší, ale již během 2 let muselo dojít k dalšímu stěhování, tentokrát do rodinného domu. Sem už přišli první zaměstnanci a obchod se rozrostl. Rozrostl se ovšem velice rychle. Přibývalo objednávek, zboží i lidí ve firmě a bylo čím dál jasnější, že takto to dál nepůjde.
Již od počátku roku 2018 jsme se potýkali s nepříjemnou situací. Těšilo nás, že eshop roste závratnou rychlostí a každý další zákazník nám dělal radost. Nicméně jsme se tím dostali do menšího prostorového problému. Po roce narážení do kolegů, okopávání si palců a řícení komínů krabic jsme se rozhodli učinit tomu přítrž a přestěhovali se do nových velkých prostor staré výrobní haly.
Stěhování z dvoupatrového domečku o rozloze cca 100m2 do haly, která má asi 882m2 bylo náročné o to víc, že probíhalo v hlavní předvánoční sezóně a pouze během jediného víkendu. Poslední měsíce roku 2018 jsme tak strávili ve zcela novém prostředí a pomalu jsme se začali přizpůsobovat obrovskému prostoru. Zpočátku jsme si museli poradit s komunikačním problémem. V našem domečku, kde jsme seděli všichni takříkajíc „v obýváku“ stačilo na kohokoli jen houknout a všechno bylo vyřešeno. V hale, kde jsou i oddělené kanceláře, už to tak snadné nebylo. Hlavně zpočátku jsme se museli pro každou informaci pravidelně zdravě proběhnout. Postupně jsme se ale zorganizovali a procházky omezili na potřebné minimum.
Kromě zvykání si na nová místa a hledání nových skladových pozic zboží, jsme se museli i kvalifikovat. Abychom dopravili zboží od dopravce k balicím pultům a od pultů k zákazníkům, museli se z nás dokonce stát řidiči nákladního výtahu :) . Protože se Vánoce kvapem blížily a počet objednávek stále rostl, neměli jsme moc času se rozkoukávat a museli jsme se vrhnout střemhlav do objednávání zboží a hlavně do balení.
Teď už jsme naplno zabydlení a vyřizování objednávek je pro nás značně jednodušší. Cesta k úspěšnému podniku je ale vždy složitá a hrbolatá a stojí za ní nemalé úsilí. Věřím, že nás čeká spousta dalších novinek a zlepšení, abychom mohli udělat radost ještě více lidem. Proto děkujeme hlavně vám, zákazníkům, že svou spokojeností pomáháte budovat stále větší a lepší Dobrý Textil.
Rubrika
Do společnosti Dobrý textil jsem nastoupila už v roce 2017. Nejdříve jsem začala pracovat jako součást zákaznické podpory a vyřizovala jsem také objednávky. Postupně jsem se ale stále více začala věnovat psaní článků na blog a správě produktů. Nakonec jsem tedy zákaznickou podporu opustila a naplno se nyní věnuji produktovému managementu a marketingu.
Komentáře
Zatím žádné názory