Novinky 27. 2. 2020
Víte, proč se slaví Mezinárodní den žen? Slavíte tento významný den nebo ho máte spojený s minulým režimem? Pokud vás zajímá, jaká byla historie MDŽ ve skutečnosti, dozvíte se to zde.
Ačkoli má u nás spousta lidí MDŽ spojený hlavně s obligátním rudým karafiátem, nebylo to tak vždy. Komunismus tento den využil a díky propagandě ho dosud mnozí neuznávají, protože ho spojují právě s nepříliš oblíbeným režimem. Skutečnost a historie Mezinárodního dne žen je ale úplně jiná a s komunismem nemá vůbec nic společného.
Počátky sahají do předválečné doby, kdy se ženy snažily zasazovat se o svá volební práva. Začaly se tak scházet jeden den v roce, aby na tuto problematiku upozornily muže i širokou veřejnost. V roce 1908 se pak v New Yorku sešlo a pochodovalo několik tisíc švadlen, které stávkovaly za zkrácení pracovní doby, zvýšení mezd a v neposlední řadě také volební, politická a hospodářská práva pro ženy. Od té doby se v USA slavil Národní den žen vždy poslední únorovou neděli. Do Evropy tento významný den dorazil o 2 roky později, ale oficiálně se slavil až v roce 1911, kdy se evropské ženy oficiálně sešly, aby bojovaly za své volební právo. V roce 1975 ho pak oficiálně uznává i Organizace spojených národů jako mezinárodní den solidarity žen za rovnoprávnost, spravedlnost, mír a rozvoj.
23. února 1917 se v Petrohradě konala velká demonstrace žen proti světové válce. Ta pak vedla k abdikaci cara a oficiálnímu uznání volebního práva ženám. Toto datum juliánského kalendáře odpovídá 8. březnu v kalendáři gregoriánském, proto byl svátek oficiálně vyhlášen na tento den.
Připomeňme si tedy tento den jako boj žen za rovnoprávnost, lepší pracovní podmínky a odstranění diskriminace. Protože ani dnes ve většině zemí nejsou ženy a muži rovnocenní.
Pánové, vyjádřete ženám podporu a úctu. Nezáleží na tom, zda jim pouze popřejete nebo dáte přednost kytičce, čokoládě či jinému drobnému dárečku. Vyberte ty nejlepší dárky pro ženy.
Rubrika
Do společnosti Dobrý textil jsem nastoupila už v roce 2017. Nejdříve jsem začala pracovat jako součást zákaznické podpory a vyřizovala jsem také objednávky. Postupně jsem se ale stále více začala věnovat psaní článků na blog a správě produktů. Nakonec jsem tedy zákaznickou podporu opustila a naplno se nyní věnuji produktovému managementu a marketingu.
Komentáře
Zatím žádné názory