Novinky 27. 2. 2020
Víte, proč se slaví Mezinárodní den žen? Slavíte tento významný den nebo ho máte spojený s minulým režimem? Pokud vás zajímá, jaká byla historie MDŽ ve skutečnosti, dozvíte se to zde.
Ačkoli má u nás spousta lidí MDŽ spojený hlavně s obligátním rudým karafiátem, nebylo to tak vždy. Komunismus tento den využil a díky propagandě ho dosud mnozí neuznávají, protože ho spojují právě s nepříliš oblíbeným režimem. Skutečnost a historie Mezinárodního dne žen je ale úplně jiná a s komunismem nemá vůbec nic společného.
Počátky sahají do předválečné doby, kdy se ženy snažily zasazovat se o svá volební práva. Začaly se tak scházet jeden den v roce, aby na tuto problematiku upozornily muže i širokou veřejnost. V roce 1908 se pak v New Yorku sešlo a pochodovalo několik tisíc švadlen, které stávkovaly za zkrácení pracovní doby, zvýšení mezd a v neposlední řadě také volební, politická a hospodářská práva pro ženy. Od té doby se v USA slavil Národní den žen vždy poslední únorovou neděli. Do Evropy tento významný den dorazil o 2 roky později, ale oficiálně se slavil až v roce 1911, kdy se evropské ženy oficiálně sešly, aby bojovaly za své volební právo. V roce 1975 ho pak oficiálně uznává i Organizace spojených národů jako mezinárodní den solidarity žen za rovnoprávnost, spravedlnost, mír a rozvoj.
23. února 1917 se v Petrohradě konala velká demonstrace žen proti světové válce. Ta pak vedla k abdikaci cara a oficiálnímu uznání volebního práva ženám. Toto datum juliánského kalendáře odpovídá 8. březnu v kalendáři gregoriánském, proto byl svátek oficiálně vyhlášen na tento den.
Připomeňme si tedy tento den jako boj žen za rovnoprávnost, lepší pracovní podmínky a odstranění diskriminace. Protože ani dnes ve většině zemí nejsou ženy a muži rovnocenní.
Pánové, vyjádřete ženám podporu a úctu. Nezáleží na tom, zda jim pouze popřejete nebo dáte přednost kytičce, dobré kávě nebo čaji, čokoládě či jinému drobnému dárečku. Vyberte ty nejlepší dárky pro ženy.
Rubrika
Do společnosti Dobrý textil jsem nastoupila už v roce 2017. Nejdříve jsem začala pracovat jako součást zákaznické podpory a vyřizovala jsem také objednávky. Postupně jsem se ale stále více začala věnovat psaní článků na blog a správě produktů. Nakonec jsem tedy zákaznickou podporu opustila a naplno se nyní věnuji produktovému managementu a marketingu.
Komentáře
Zatím žádné názory