Poradna 21. 2. 2022
Upravené nehty přelakované oblíbenou barvou i bezbarvým lakem jsou určitě ozdobou, která podrthuje dokonalý vzhled. Stačí ale chvilka nepozornosti a můžete zapříčinit zničení nejen vašeho oblečení.
Každá žena chce být krásná a úprava nehtů patří mezi oblíbené způsoby, jak svůj vzhled doladit k dokonalosti. Stačí ale chvilka nepozornosti, vyrušení nebo leknutí a tragédie v podobě šmouhy od laku na oblíbeném oblečení může být na světě.
Pokud si toho hned všimnete, budou starosti s vyčištěním čerstvé skvrny mnohem menší než u laku zaschlého. Určitě se tedy nevyplácí na nic čekat a hned začít s čištěním.
Klasické vyprání v pračce vám v tuto chvíli nepomůže, problém by se tím jen zhoršil. Skvrnu je potřeba z oblečení opatrně odstranit. Můžete vyzkoušet hned několik způsobů. Vždy berte v potaz, zda se daný způsob čištění hodí k materiálu, který jím chcete zachránit. Mohlo by se snadno stát, že způsobíte více škody než užitku. Proto veškeré prostředky, kterými chcete čistit vždy nejdříve vyzkoušejte na skrytém kousku oblečení (například z vnitřní strany švu).
Aceton je poměrně kvalitní rozpouštědlo a proto se jeho vlastností hojně využívá i k odstranění nejrůznějších skvrn. Nikdy nepoužívejte aceton na syntetické materiály a i u přírodních materiálů vždy raději vyzkoušejte, jak bude s látkou reagovat (viz výše).
Dobře může zafungovat i šetrnější odlakovač na nehty bez acetonu. Ale ani ten nepoužívejte bez předchozího vyzkoušení.
Pokud doma nemáte ani jedno, můžete vyzkoušet i další ředidla a rozpouštědla nebo líh. Vždy ale platí první pravidlo - nejdříve vyzkoušet.
Pokud lak na nehty zaschnul nebo nemáte doma žádné z výše zmíněných rozpouštědel a jste nuceni lak nechat zaschnout, přichází na řadu další způsob.
Dalším užitečným pomocníkem může být lak na vlasy ve spreji. Často ho máme doma a může nám pomoct zachránit oblíbený kousek z šatníku.
Při zkrášlování se můžete také snadno zašpinit od make-upu. Podívejte se, jak snadno a rychle odstranit také tyto skvrny.
Rubrika
Do společnosti Dobrý textil jsem nastoupila už v roce 2017. Nejdříve jsem začala pracovat jako součást zákaznické podpory a vyřizovala jsem také objednávky. Postupně jsem se ale stále více začala věnovat psaní článků na blog a správě produktů. Nakonec jsem tedy zákaznickou podporu opustila a naplno se nyní věnuji produktovému managementu a marketingu.
Komentáře
Zuzana muzicková 24. 8. 2022
Dobry tip