Poradna 12. 9. 2016
Už jste někdy byli bezradní při výběru trička? Přemýšleli jste, podle čeho vybrat? Jak poznat kvalitu nebo správně určit rozměr? Tento článek by Vám mohl při příštím nákupu pomoci.
Jako první si samozřejmě musíte určit, k čemu vám bude dané tričko sloužit. Jestli hledáte oblečení na denní nošení nebo na sport.
Pokud hledáte spíše módní trička pro běžné nošení, je potřeba zohlednit sezónu, na kterou ho využijete. Je jasné, že v létě nebude potřeba teplé triko s dlouhým rukávem a naopak v zimě vás nejspíš lehké tílko oblečené samostatně nezahřeje. U nás naleznete v nabídce pestrou škálu všech typů triček, ať už dáváte přednost jakýmkoli délkám rukávů.
Při rozhodování se je potřeba vzít v úvahu i gramáž. Spousta lidí neví, co si pod tímto pojmem představit. Zkráceně se jedná o hmotnost daného textilu přepočtenou na metr čtverečný. To znamená, že pokud je udávaná hmotnost materiálu např. 150 g/m2, váží čtverec tkaniny o straně 1m 150g. Dá se říct, že čím je gramáž nižší, tím je tričko lehčí a průsvitnější. Naopak u velké gramáže bude tričko pevnější, teplejší a lépe bude držet tvar. Nedá se ovšem říct, že by vyšší gramáž nutně znamenala vyšší kvalitu. Vždy záleží na použitých materiálech a provedení.
Materiály, ze kterých je triko vyrobené, určují jeho charakter a mohou být buď přírodní, nebo umělé.
Bavlna – je přírodní materiál, který je odolný, příjemný na nošení a oblečení z něj se dobře pere i žehlí. Není ale moc elastická a snadno se mačká.
Polyester – je synteticky vyrobené vlákno. Vzhledem je podobný hedvábí, málo saje vlhkost a rychle schne. Z tohoto důvodu je optimálním materiálem pro sportovní oblečení. Máme sportovní trika - všechny barvy i střihy.
Elastan – je také umělé vlákno a jeho obsah v látce zaručuje, že se dá „natáhnout“ a oblečení je na těle více obepnuté.
Viskóza – je přírodní, ale vznikla průmyslovou výrobou a říká se jí také „umělé hedvábí“. Oblečení z ní je příjemné na dotek, pevné, savé a chladivé.
Většina oblečení se vyrábí kombinací těchto materiálů, aby vznikly požadované vlastnosti (nemačkavost, pevnost, lehkost, rychlé schnutí). U sportovních triček se používá nízká gramáž a polyesterový materiál, který je pro tyto účely vhodnější, protože lépe odvádí pot od těla a rychle schne.
Další faktorem, který nelze opomenout je správná velikost trička. Velikosti jsou uváděny od nejmenších XS až po největší 5XL trička. Zvláštní velikosti jsou u dětských triček, kde se velikost rovná cca výšce dítěte v centimetrech.
Pokud vám má tričko opravdu padnout, musíte znát svou i jeho velikost. Když jsou míry u triček udávány jako šířka a výška a vy jste si změřili obvod, pak je obvod šířka vynásobená dvěma. U některých triček bývá uvedená i délka rukávu.
Když přijde na výběr barev, není situace tak jednoduchá, jak by se na první pohled zdálo. Není tmavě modrá jako tmavě modrá, v nabídce je například i královská modrá, tmavá královská modrán, námořnická modrá nebo půlnoční modrá. Je potřeba dát si pozor na to, že barva stejného názvu se může u různých výrobců poměrně lišit. Pokud byste chtěli mít jistotu, že vaše trička budou mít stejnou barvu (např. pánské a dámské), doporučujeme orientovat se podle výrobce nebo vybírat trička vždy ze stejné řady (Origin, Resist, Classic new, Basic, Fantasy atd.). Pořídit si můžete i levná trička - široký výběr barev.
Aby vám to slušelo, měli byste se zamyslet i nad typem výstřihu. Někomu postačí klasický kulatý, ale jiní zvolí například pro zvýraznění postavy i jiné typy jakými jsou třeba loďkový či výstřih do V.
A když už jste si vybrali perfektní trička na míru, můžete si na ně u nás nechat vytvořit potisk nebo výšivku přesně k obrazu svému. Pořiďte si třeba námořnické triko - Pro piráty i kapitánky. Vyberte si reklamní textil - Oblečeme vás i vaši firmu.
Rubrika
Do společnosti Dobrý textil jsem nastoupila už v roce 2017. Nejdříve jsem začala pracovat jako součást zákaznické podpory a vyřizovala jsem také objednávky. Postupně jsem se ale stále více začala věnovat psaní článků na blog a správě produktů. Nakonec jsem tedy zákaznickou podporu opustila a naplno se nyní věnuji produktovému managementu a marketingu.
Komentáře
Zatím žádné názory