Ještě nejste naším registrovaným zákazníkem? Zaregistrujte se a získejte zdarma e-book, který Vám pomůže udržet oblečení stále jako nové.
Zákaznická podpora
+420 608 330 123
(Po-Pá, 7-15:30)
Potisk a výšivka
+420 739 054 455
(Po-Pá, 7-15:30)
Nakupte ještě za 2 000 Kč
a dopravu máte zdarma
0 0 Kč
s DPH

Novinky 21. 6. 2020

Jak vzniklo tričko

Klasické tričko je součástí šatníku každého z nás. Je pohodlné, příjemné, praktické a dokáže být i elegantní. Jeho historie ale není až tak dlouhá jak by se mohlo zdát. Víte, kdy obyčejné tričko spatřilo světlo světa?


  1. Historie
  2. Potisk
  3. Současnost
  4. Zajímavosti

Napadlo vás někdy, jak se stalo tričko součástí běžného šatníku lidí po celém světě? Jeho zavedení do světa módy znamenalo v tomto odvětví obrovskou revoluci.

Historie trička

Tričko původně vzniklo ze spodního prádla. U něj šlo především o pohodlí, protože knoflíčky na oblečení byly, hlavně při spánku, velmi nepraktické. Počátky trička sahají až ke konci 19. století, kdy poprvé dělníci vyrobili tričko rozstřihnutím svého pyžama na dvě půlky. Jeho horní část pak nosili při práci v teplejších měsících roku.

S oficiální výrobou se pak začalo během Mexicko-Americké války, kdy začali vojáci námořnictva spojených států tričko nosit tričko jako součást uniformy.

První pojmenování tričko (angl. T-shirt) získalo díky svému tvaru (doslovný překlad je T-košile) a začalo se používat v roce 1920, kdy ho tak ve své knize Na prahu ráje nazval Francis Scott Fitzgerald.

Počátkem 20. století ale tričko stále nebylo běžně součástí každého šatníku. Jednalo se spíše o výjimky a nejčastěji ho nosili dělníci a vojáci.

K jeho celosvětovému rozmachu došlo až v 50. letech 20. století a to zejména díky Hollywoodu. Sexsymbol tehdejší doby, Marlon Brando, oblékl tričko ve snímku Tramvaj do stanice Touha. Lidé si všimli, že i v obyčejném tričku mohou vypadat velmi dobře a brzy se po něm začal shánět téměř každý. Hlavně mladí muži se chtěli idolu své doby podobat a poptávka po tričkách vzrostla raketovou rychlostí. Zpočátku se jednalo o "rebelský" kousek oblečení, ale postupně si našel své místo i ve společnosti luxusních značek a nahradil tak do té doby suverénní košili.

Potištěná trička

Dalším velkým milníkem bylo zjištění, že lidé mají zájem o trička ozdobená různými motivy a že se dají použít pro reklamní účely. Pro svou volební kampaň je použil například Thomas E. Dewey, který na ně nechal natisknout svůj volební slogan. Nejzásadnější krok v tomto odvětví však udělala ke konci 50. let firma Tropix Togs, která získala od studia Walt Disney licenci na potisk jejich kreslených postaviček. Poprvé se tak setkáváme s tričky s hlavou Mickey Mouse. Jako houby po dešti se začaly množit společnosti, které na trička tiskly, a tak se k Mickeymu brzy přidaly třeba hudební skupiny. Oba trendy jsou tu dodnes a jejich oblíbenost nijak neklesá.

Potištěná trička se stala brzy jakýmsi sebevyjádřením naší osobnosti. Vše začalo v 60. letech jako marketingová akce reklamní agentury Wells Rich Greene, která za účelem většího prodeje suvenýru vytvořila pro stát New York dnes již ikonická trička s nápisem I ♥ New York. Byl to obrovský trhák a jistě jste si sami všimli, že dnes je variací tohoto nápisu na trhu neuvěřitelné množství.

Současné trendy

Dnes jsou již trička naprosto běžná i v lepší společnosti. Nabízí je dokonce i takové luxusní značky jako The Gap, Ralph Lauren nebo Calvin Klein. Staly se symbolem naší doby a v posledních letech se začínají objevovat i různé vymoženosti v podobě triček hrajících, svítících a připojitelných k přenosným zařízením. Každá doba si jednoduše žádá své a ani do budoucna se trička určitě nevytratí z našeho šatníku.

Věděli jste, že...?

  • 21. červen je mezinárodním dnem triček, kdy vzdáváme hold tomuto ikonickému oblečení
  • nejčastějším materiálem pro výrobu triček je bavlna, kterou lidé pěstují již více než 7000 let
  • trička byla zpočátku určena výhradně pro muže
  • trička už byla vyrobena z nepřeberného množství materiálů včetně kůže, zlata a dokonce lidských vlasů
  • ročně se na celém světě prodá více než 2 biliony triček

 

Související produkty 12

SKLADEM v úterý 18. 5. u vás
105 Kč
Detail

SKLADEM v úterý 18. 5. u vás
114 Kč
Detail

DO 2-3 DNŮ ve středu 19. 5. u vás
82 Kč
Detail
Nejprodávanější
Sami oblékáme
Vyšší gramáž
Tričko Heavy New

SKLADEM v úterý 18. 5. u vás
136 Kč
Detail
Sami oblékáme
Vyšší gramáž
Pánské tričko Replay/Viper

SKLADEM v úterý 18. 5. u vás
132 Kč
Detail
Vyšší gramáž
Elastické
Dámské tričko Action

SKLADEM v úterý 18. 5. u vás
251 Kč
Detail
Sami oblékáme
Pánské tričko Malfini Exclusive

DO 2-3 DNŮ ve středu 19. 5. u vás
323 Kč
Detail
Sami oblékáme
Vyšší gramáž
Tričko Colormix

DO 2-3 DNŮ ve středu 19. 5. u vás
160 Kč
Detail
Sami oblékáme
Bio bavlna
Pánské tričko Origin

DO 2-3 DNŮ ve středu 19. 5. u vás
201 Kč
Detail
Sami oblékáme
Bio bavlna
Dámské tričko Native

DO 2-3 DNŮ ve středu 19. 5. u vás
189 Kč
Detail
Nejprodávanější
Sami oblékáme
Bio bavlna
Klasické pánské tričko z biobavlny 8008

SKLADEM v úterý 18. 5. u vás
194 Kč
Detail
Nejprodávanější
Sami oblékáme
Bio bavlna
Klasické dámské tričko z biobavlny 8007

SKLADEM v úterý 18. 5. u vás
194 Kč
Detail

Líbil se vám článek?
Sdílejte jej s přáteli

Rubrika

Novinky



Monika Hloušková
Autor článku
Monika Hloušková
Autor článku
Monika Hloušková

Do společnosti Dobrý textil jsem nastoupila už v roce 2017. Nejdříve jsem začala pracovat jako součást zákaznické podpory a vyřizovala jsem také objednávky. Postupně jsem se ale stále více začala věnovat psaní článků na blog a správě produktů. Nakonec jsem tedy zákaznickou podporu opustila a naplno se nyní věnuji produktovému managementu a marketingu.



Komentáře

Zatím žádné názory


Napsat komentář





Články, které by vás mohly zajímat 9

Znáte Den svatého Patrika?

Znáte Den svatého Patrika?

Den svatého Patrika je svátkem, který se každý rok těší stále větší oblibě. Přestože u nás nemá tradici, můžete potkat…

Číst více

Získali jsme certifikát Přátelský e-shop České pošty

Získali jsme certifikát Přátelský e-shop České pošty

Díky certifikaci Přátelský e-shop České pošty můžete u nás využívat její služby v celém rozsahu.

Číst více

Co a proč je Black Friday?

Co a proč je Black Friday?

Sousloví Black Friday už díky mnoha společnostem prakticky zdomácnělo. Pokud se vám ale dosud vyhýbalo, můžete zjistit,…

Číst více

Zmijovka - legenda mezi čepicemi

Zmijovka - legenda mezi čepicemi

Čepice zmijovka patří k tradičnímu řeznickému oděvu. Je pletená a v zimě při zabijačkách zahřeje. Její historie je ale…

Číst více

Jak vznikl suchý zip

Jak vznikl suchý zip

Suchý zip je nedílnou součástí nejen módního průmyslu. Většina světa ho zná pod názvem Velcro. Věděli jste ale, že jeho…

Číst více

Nabízíme ekologické balení

Nabízíme ekologické balení

Do naší nabídky rozšířených služeb jsme nově zařadili také možnost přikoupit si ekologické balení objednávky.

Číst více

Kde se vzala polokošile

Kde se vzala polokošile

Říká se jim polokošile nebo polo trička a jsou trendy součástí šatníku téměř každého muže. Kde a proč ale vlastně…

Číst více

Jak se připravit na jaro

Jak se připravit na jaro

Jaro už je tady! Čeká nás příjemnější počasí, louky budou poseté květinami, sluníčko nás ohřeje a dny budou zase o něco…

Číst více

Víte, proč se slaví Mezinárodní den žen?

Víte, proč se slaví Mezinárodní den žen?

Víte, proč se slaví Mezinárodní den žen? Slavíte tento významný den nebo ho máte spojený s minulým režimem? Pokud vás…

Číst více