Zákaznická podpora
+420 608 330 123
(Po-Pá, 7-15:30)
Potisk a výšivka
+420 739 054 455
(Po-Pá, 7-15:30)
Nakupte ještě za 2 000 Kč
a dopravu máte zdarma
0 0 Kč
s DPH

Poradna 8. 9. 2016

Jak reklamovat boty?

Co byste měli vědět, než vyrazíte do obchodu? Jak postupovat, když jste boty zakoupili na internetu? A jak se dá bránit proti zamítnuté reklamaci?


Každý známe alespoň jednoho člověka, který někdy reklamoval boty. V tom horším případě jste boty museli reklamovat přímo vy.

  1. Kde boty reklamovat?
  2. Co potřebuji k reklamaci?
  3. Uznají mi reklamaci?
  4. Proč mi nemusí být reklamace uznána?
  5. Délka záruční doby x životnost
  6. Neuznání reklamace
  7. Pozor při nákupu

Boty

Kam jít reklamovat boty?

Obuv můžete reklamovat v prodejně, ve které jste ji zakoupili nebo v některé z jejích poboček. Pokud jste obuv zakoupili v e-shopu, přečtěte si reklamační řád, který naleznete na daném webu a boty odešlete na uvedenou adresu společně s popisem závady a fakturou či jiným dokladem o zaplacení. Obecný reklamační formulář si můžete stáhnout zde. Pokud budete reklamovat boty zakoupené přímo u nás, můžete využít náš návratový list, kde je také možnost vyplnit reklamaci.

 

Co všechno potřebuji k reklamaci?

Nemusíte si schovávat krabici ani visačky. Všechno, co potřebujete, je účtenka o koupi a obuv, kterou chcete reklamovat.

 

Reklamace bez účtenky

Pokud nemůžete účtenku najít, postačí vám i jiný doklad o zaplacení - například výpis z účtu. A jestli ani ten nemáte, zákon povoluje ještě další možnost - svědka, který byl fyzicky přítomný koupi a dosvědčí vám ji. V tomto případě ale velmi záleží na vstřícnosti obchodníka a také na tom, zda bude ochotný dohledat a uznat platbu za zboží.

 

V jakém případě mi uznají reklamaci?

Při odevzdání zboží vždy od prodejce požadujte reklamační protokol. Posouzení, jestli je vaše žádost o reklamaci oprávněná, záleží na prodejci. Pokud závada na vašich botách vznikla během běžného užívání, máte docela vysokou šanci na kladné vyřízení reklamace. Nejčastěji se jedná o tyto závady:

  • popraskaný svršek boty v místech ohybu
  • popraskané šití na svršku boty
  • rozlepení boty
  • olupování svršku boty
  • ulomení podpatku
  • roztržení stélky boty bez vlastního zavinění
  • popraskaná podešev

Kladné posouzení reklamace může znamenat vrácení peněz, výměnu zboží nebo jeho opravu.

 

Kdy mi neuznají reklamaci?

Většinou v případech, když k poničení boty došlo z vlastního neuváženého přičinění. V následujících případech bude pravděpodobně vaše reklamace zamítnuta:

  • roztržená pata, kterou jste způsobili zouváním přes patu
  • prošlapané podešve od více než intenzivního nošení
  • roztržená bota o ostrý předmět
  • rozříznutá podešev ostrým předmětem
  • politá či jinak znehodnocená obuv

 

Délka záruční doby není životnost

U spotřebního zboží stanovuje občanský zákoníkem délku záruční doby na dva roky od jeho převzetí zákazníkem. Tato doba v některých případech neodpovídá životnosti daného zboží. Prodejci se na tento fakt často odkazují a bývá to jedním z důvodů k odmítnutí reklamace.
Pamatujte také na to, že doba reklamačního řízení se do záruční doby nevztahuje a záruční doba se přesně o tento čas prodlužuje.

 

Neuznaná reklamace. Co dál?

Pokud vaši reklamaci prodejce zamítl, nevzdávejte to. Ještě existuje pár kroků, které můžete podniknout. Můžete  například podat stížnost České obchodní inspekci. Pokud ani tam neuspějete, můžete si nechat vypracovat znalecký posudek a na jeho základě znovu zažádat o reklamaci. Toto řešení vyjde často mnohonásobně dráž, než koupě zcela nové obuvi.

 

Dejte pozor, co kupujete

Při nedělní vycházce městem se vám zlomil podpatek? Na nových mokasínech se odlepila pata během vycházky lesem? Podle prodejců jste se dopustili zásadní chyby - nepoužívali jste obuv adekvátně vzhledem k jejímu účelu.
Jaký účel mají vaše boty, se dozvíte z informačního letáku, který dostanete při koupi. Obuv se u většiny výrobků dělí podle účelu do kategorií pracovní, vycházková, sportovní (podle druhu sportu), zimní, turistická, koupací, domácí a vojenská. Nevhodné používání obuvi bývá častým důvodem odmítnutí reklamace.

A pokud potřebujete boty nové, prohlédněte si naše sportovní a pracovní boty - pánské i dámské.

Související produkty 5

SKLADEM v úterý 29. 9. u vás
909 Kč
Detail

DO 5 DNŮ v pátek 2. 10. u vás
1 342 Kč
Detail
Novinka
Vycházková obuv Dante

SKLADEM v úterý 29. 9. u vás
516 Kč
Detail
Nejprodávanější
Zimní holínky THE QUEBEC

DO 5 DNŮ v pátek 2. 10. u vás
523 Kč
Detail
Sami nosíme
Dámské nazouváky JUNO white

DO 5 DNŮ v pátek 2. 10. u vás
516 Kč
Detail

Líbil se vám článek?
Sdílejte jej s přáteli

Rubrika

Poradna



Autor článku
Monika Hloušková
Autor článku
Monika Hloušková

Do společnosti Dobrý textil jsem nastoupila už v roce 2017. Nejdříve jsem začala pracovat jako součást zákaznické podpory a vyřizovala jsem také objednávky. Postupně jsem se ale stále více začala věnovat psaní článků na blog a správě produktů. Nakonec jsem tedy zákaznickou podporu opustila a naplno se nyní věnuji produktovému managementu a marketingu.



Komentáře

Zatím žádné názory


Napsat komentář





Články, které by vás mohly zajímat 9

Jak vyčistit bílé tenisky

Jak vyčistit bílé tenisky

Bílé tenisky jsou stylové za každých okolností a navíc zpestří váš botník. Všichni jsme si ale vyzkoušeli, že jejich…

Číst více

Jak vyprat zatuchlé prádlo

Jak vyprat zatuchlé prádlo

Vaše čerstvě vyprané a čisté prádlo nevoní? Proč jde oblečení z pračky cítit zatuchlinou? Na vině může být hned několik…

Číst více

Vyrobte si vlastní hravé tričko - snadno a rychle

Vyrobte si vlastní hravé tričko - snadno a rychle

Nudí vás už vaše starší a obyčejná trička? Raději byste měli v šatníku jedinečný a hravý kousek? Máme pro vás inspiraci…

Číst více

Oblečení pro rybáře

Oblečení pro rybáře

Rybaření může být skvělým koníčkem, sportem, zaměstnáním nebo vším najednou. Chytání ryb je, nejen v našich končinách,…

Číst více

Jak odstranit skvrny od kečupu

Jak odstranit skvrny od kečupu

Kečup je asi nejznámější a nejuniverzálnější omáčkou k mnoha jídlům. Děti ho milují snad téměř se vším. Neodmyslitelně…

Číst více

Bezpečnost a ochrana zdraví při práci

Bezpečnost a ochrana zdraví při práci

Bezpečnost a ochrana zdraví při práci je soubor pravidel a opatření, která se snaží předcházet ohrožení a úrazům při…

Číst více

Jak správně nasadit a používat respirátor

Jak správně nasadit a používat respirátor

Respirátory jsou ochranné pracovní pomůcky, které slouží pro ochranu dýchacích cest. Liší se tím, kterou normu splňují…

Číst více

Kdy nepoužívat aviváž

Kdy nepoužívat aviváž

Jste zvyklí přidávat aviváž do každého praní? Tak to je velká chyba! Aviváž se s každým oblečením nesnese a to, že je…

Číst více

Seznamte se s biobavlnou

Seznamte se s biobavlnou

Dnes už každý ví, že pokud chceme zachovat naši planetu obyvatelnou i pro další generace, musíme se chovat zodpovědně.…

Číst více