Kategorie


Cena dopravy

Cena dopravy

Výměna a vrácení zboží

Jak reklamovat boty?

Dobrý textil

Co byste měli vědět, než vyrazíte do obchodu? Jak postupovat, když jste boty zakoupili na internetu? A jak se dá bránit proti zamítnuté reklamaci?

Každý známe alespoň jednoho člověka, který někdy reklamoval boty. V tom horším případě jste boty museli reklamovat přímo vy.Jak reklamovat boty

Kam jít reklamovat boty?

Obuv můžete reklamovat v prodejně, ve které jste ji zakoupili nebo v některé z jejích poboček. Pokud jste obuv zakoupili v e-shopu, přečtěte si reklamační řád, který naleznete na daném webu a boty odešlete na uvedenou adresu společně s popisem závady a fakturou či jiným dokladem o zaplacení. Obecný reklamační formulář si můžete stáhnout zde. Pokud budete reklamovat boty zakoupené přímo u nás, můžete využít náš návratový list, kde je také možnost vyplnit reklamaci.

 

Co všechno potřebuji k reklamaci?

Nemusíte si schovávat krabici ani visačky. Všechno, co potřebujete, je účtenka o koupi a obuv, kterou chcete reklamovat.

 

Reklamace bez účtenky

Pokud nemůžete účtenku najít, postačí vám i jiný doklad o zaplacení - například výpis z účtu. A jestli ani ten nemáte, zákon povoluje ještě další možnost - svědka, který byl fyzicky přítomný koupi a dosvědčí vám ji. V tomto případě ale velmi záleží na vstřícnosti obchodníka a také na tom, zda bude ochotný dohledat a uznat platbu za zboží.

 

V jakém případě mi uznají reklamaci?

Při odevzdání zboží vždy od prodejce požadujte reklamační protokol. Posouzení, jestli je vaše žádost o reklamaci oprávněná, záleží na prodejci. Pokud závada na vašich botách vznikla během běžného užívání, máte docela vysokou šanci na kladné vyřízení reklamace. Nejčastěji se jedná o tyto závady:

  • popraskaný svršek boty v místech ohybu
  • popraskané šití na svršku boty
  • rozlepení boty
  • olupování svršku boty
  • ulomení podpatku
  • roztržení stélky boty bez vlastního zavinění
  • popraskaná podešev

Kladné posouzení reklamace může znamenat vrácení peněz, výměnu zboží nebo jeho opravu.

 

Kdy mi neuznají reklamaci?

Většinou v případech, když k poničení boty došlo z vlastního neuváženého přičinění. V následujících případech bude pravděpodobně vaše reklamace zamítnuta:

  • roztržená pata, kterou jste způsobili zouváním přes patu
  • prošlapané podešve od více než intenzivního nošení
  • roztržená bota o ostrý předmět
  • rozříznutá podešev ostrým předmětem
  • politá či jinak znehodnocená obuv

 

Délka záruční doby není životnost

U spotřebního zboží stanovuje občanský zákoníkem délku záruční doby na dva roky od jeho převzetí zákazníkem. Tato doba v některých případech neodpovídá životnosti daného zboží. Prodejci se na tento fakt často odkazují a bývá to jedním z důvodů k odmítnutí reklamace.
Pamatujte také na to, že doba reklamačního řízení se do záruční doby nevztahuje a záruční doba se přesně o tento čas prodlužuje.

 

Neuznaná reklamace. Co dál?

Pokud vaši reklamaci prodejce zamítl, nevzdávejte to. Ještě existuje pár kroků, které můžete podniknout. Můžete  například podat stížnost České obchodní inspekci. Pokud ani tam neuspějete, můžete si nechat vypracovat znalecký posudek a na jeho základě znovu zažádat o reklamaci. Toto řešení vyjde často mnohonásobně dráž, než koupě zcela nové obuvi.

 

Dejte pozor, co kupujete

Při nedělní vycházce městem se vám zlomil podpatek? Na nových mokasínech se odlepila pata během vycházky lesem? Podle prodejců jste se dopustili zásadní chyby - nepoužívali jste obuv adekvátně vzhledem k jejímu účelu.
Jaký účel mají vaše boty, se dozvíte z informačního letáku, který dostanete při koupi. Obuv se u většiny výrobků dělí podle účelu do kategorií pracovní, vycházková, sportovní (podle druhu sportu), zimní, turistická, koupací, domácí a vojenská. Nevhodné používání obuvi bývá častým důvodem odmítnutí reklamace.