Oblíbená trička BASIC v akci 4+1 ZDARMA S KÓDEM BAREVNEJARO. Akce platí pouze do 26.3. Prohlédnout.
Ještě nejste naším registrovaným zákazníkem? Zaregistrujte se a získejte zdarma e-book, který Vám pomůže udržet oblečení stále jako nové.
Zákaznická podpora
+420 608 330 123
(Po-Pá, 7-15:30)
obchod@dobrytextil.cz
Potisk a výšivka
+420 739 054 455
(Po-Pá, 7-15:30)
potisk@dobrytextil.cz
Nakupte ještě za 1 799 Kč
a dopravu máte zdarma

Poradna 8. 9. 2016

Jak reklamovat boty?

Co byste měli vědět, než vyrazíte do obchodu? Jak postupovat, když jste boty zakoupili na internetu? A jak se dá bránit proti zamítnuté reklamaci?


Každý známe alespoň jednoho člověka, který někdy reklamoval boty. V tom horším případě jste boty museli reklamovat přímo vy.

  1. Kde boty reklamovat?
  2. Co potřebuji k reklamaci?
  3. Uznají mi reklamaci?
  4. Proč mi nemusí být reklamace uznána?
  5. Délka záruční doby x životnost
  6. Neuznání reklamace
  7. Pozor při nákupu

Boty

Kam jít reklamovat boty?

Obuv můžete reklamovat v prodejně, ve které jste ji zakoupili nebo v některé z jejích poboček. Pokud jste obuv zakoupili v e-shopu, přečtěte si reklamační řád, který naleznete na daném webu a boty odešlete na uvedenou adresu společně s popisem závady a fakturou či jiným dokladem o zaplacení. Obecný reklamační formulář si můžete stáhnout zde. Pokud budete reklamovat boty zakoupené přímo u nás, můžete využít náš návratový list, kde je také možnost vyplnit reklamaci.

 

Co všechno potřebuji k reklamaci?

Nemusíte si schovávat krabici ani visačky. Všechno, co potřebujete, je účtenka o koupi a obuv, kterou chcete reklamovat.

 

Reklamace bez účtenky

Pokud nemůžete účtenku najít, postačí vám i jiný doklad o zaplacení - například výpis z účtu. A jestli ani ten nemáte, zákon povoluje ještě další možnost - svědka, který byl fyzicky přítomný koupi a dosvědčí vám ji. V tomto případě ale velmi záleží na vstřícnosti obchodníka a také na tom, zda bude ochotný dohledat a uznat platbu za zboží.

 

V jakém případě mi uznají reklamaci?

Při odevzdání zboží vždy od prodejce požadujte reklamační protokol. Posouzení, jestli je vaše žádost o reklamaci oprávněná, záleží na prodejci. Pokud závada na vašich botách vznikla během běžného užívání, máte docela vysokou šanci na kladné vyřízení reklamace. Nejčastěji se jedná o tyto závady:

  • popraskaný svršek boty v místech ohybu
  • popraskané šití na svršku boty
  • rozlepení boty
  • olupování svršku boty
  • ulomení podpatku
  • roztržení stélky boty bez vlastního zavinění
  • popraskaná podešev

Kladné posouzení reklamace může znamenat vrácení peněz, výměnu zboží nebo jeho opravu.

 

Kdy mi neuznají reklamaci?

Většinou v případech, když k poničení boty došlo z vlastního neuváženého přičinění. V následujících případech bude pravděpodobně vaše reklamace zamítnuta:

  • roztržená pata, kterou jste způsobili zouváním přes patu
  • prošlapané podešve od více než intenzivního nošení
  • roztržená bota o ostrý předmět
  • rozříznutá podešev ostrým předmětem
  • politá či jinak znehodnocená obuv

 

Délka záruční doby není životnost

U spotřebního zboží stanovuje občanský zákoníkem délku záruční doby na dva roky od jeho převzetí zákazníkem. Tato doba v některých případech neodpovídá životnosti daného zboží. Prodejci se na tento fakt často odkazují a bývá to jedním z důvodů k odmítnutí reklamace.
Pamatujte také na to, že doba reklamačního řízení se do záruční doby nevztahuje a záruční doba se přesně o tento čas prodlužuje.

 

Neuznaná reklamace. Co dál?

Pokud vaši reklamaci prodejce zamítl, nevzdávejte to. Ještě existuje pár kroků, které můžete podniknout. Můžete  například podat stížnost České obchodní inspekci. Pokud ani tam neuspějete, můžete si nechat vypracovat znalecký posudek a na jeho základě znovu zažádat o reklamaci. Toto řešení vyjde často mnohonásobně dráž, než koupě zcela nové obuvi.

 

Dejte pozor, co kupujete

Při nedělní vycházce městem se vám zlomil podpatek? Na nových mokasínech se odlepila pata během vycházky lesem? Podle prodejců jste se dopustili zásadní chyby - nepoužívali jste obuv adekvátně vzhledem k jejímu účelu.
Jaký účel mají vaše boty, se dozvíte z informačního letáku, který dostanete při koupi. Obuv se u většiny výrobků dělí podle účelu do kategorií pracovní, vycházková, sportovní (podle druhu sportu), zimní, turistická, koupací, domácí a vojenská. Nevhodné používání obuvi bývá častým důvodem odmítnutí reklamace.

A pokud potřebujete boty nové, prohlédněte si naše sportovní a pracovní boty - pánské i dámské.

K produktu doporučujeme 3

SKLADEM v pátek 21. 3. u vás
1 552 Kč
Detail

SKLADEM v pátek 21. 3. u vás
1 067 Kč
Detail
Sami nosíme

DO 5 DNŮ ve čtvrtek 27. 3. u vás
653 Kč
Detail

Líbil se vám článek?
Sdílejte jej s přáteli

Rubrika

Poradna



Monika Bečková Hloušková
Autor článku
Monika Bečková Hloušková
Autor článku
Monika Bečková Hloušková

Do společnosti Dobrý textil jsem nastoupila už v roce 2017. Nejdříve jsem začala pracovat jako součást zákaznické podpory a vyřizovala jsem také objednávky. Postupně jsem se ale stále více začala věnovat psaní článků na blog a správě produktů. Nakonec jsem tedy zákaznickou podporu opustila a naplno se nyní věnuji produktovému managementu a marketingu.



Komentáře

Zatím žádné názory


Napsat komentář





Články, které by vás mohly zajímat 9

Tajemství dlouhotrvající vůně vašeho prádla: Vyzkoušejte parfémy na praní Bontis

Tajemství dlouhotrvající vůně vašeho prádla: Vyzkoušejte parfémy na praní Bontis

Představte si, že otevřete skříň a dýchne na vás příjemná vůně, která vás provází nejen celý den, ale i mnoho dalších.…

Číst více

Buďte vidět! Reflexní oblečení vás udrží v bezpečí

Buďte vidět! Reflexní oblečení vás udrží v bezpečí

V období, kdy začínají být dny kratší a počasí méně vlídné, je ještě důležitější dbát na bezpečnost na pracovišti i ve…

Číst více

Psychologie barev - Jak nás barvy ovlivňují?

Psychologie barev - Jak nás barvy ovlivňují?

Barvy mají mnohem větší význam, než by se na první pohled zdálo – nejenže dotváří celkový estetický dojem, ale zásadně…

Číst více

Co vám nesmí letošní jaro chybět v šatníku?

Co vám nesmí letošní jaro chybět v šatníku?

Také se těšíte na teplé sluneční paprsky, které vás na jaře zahřejí na těle i na duši? A chcete je přivítat v novém…

Číst více

Co si obléct na jógu?

Co si obléct na jógu?

Je cvičení jógy vaším způsobem, jak si příjemně zacvičit a protáhnout své tělo nebo rovnou celou životní filosofií? Pro…

Číst více

Jak prodloužit životnost oblečení ve vašem šatníku?

Jak prodloužit životnost oblečení ve vašem šatníku?

Stává se vám, že nové oblečení dlouho nevydrží? Ztrácí svou barvu, srazí se, vytahá se nebo je jinak opotřebené?…

Číst více

Jak vyčistit skvrny od rajčat?

Jak vyčistit skvrny od rajčat?

Rajčata patří mezi nejoblíbenější zeleninu. V létě jsou sladká, voňavá a osvěžující. Hodí se do salátů, jsou skvělé ke…

Číst více

Ekologické praní? Jednoduché, účinné a šetrné především k vám

Ekologické praní? Jednoduché, účinné a šetrné především k vám

Možná už jste toho o ekologickém praní slyšeli víc než dost, ale zatím jste neměli odvahu některý z eko prostředků…

Číst více

Jak kombinovat barvy oblečení?

Jak kombinovat barvy oblečení?

Máte rádi barevné outfity, ale nejste si jistí, zda se k sobě barvy hodí? Máme jednoduchý návod, jak sladit různé…

Číst více