Poradna 29. 8. 2016
Neperte ručníky na příliš vysokou teplotu, kterou je zbytečně ničíte. I prádlo pro alergiky nebo miminka stačí prát na 60 stupňů, vyváření není nutné.
Froté ručníky perte raději na 40 stupňů a důkladně je vymáchejte. Současné prací prášky si poradí se špínou dokonce i při 30 stupních.
Do praní nedávejte příliš pracího prostředku, protože jeho nadbytek ulpívá na ručnících a způsobuje tuhost vláken. Stejně tak nepoužívejte aviváž, která obalí vlákna a sníží jejich absorpční schopnost. Bílé ručníky navíc mohou kvůli aviváži zašednout či zažloutnout.
Měkkost ručníků nejdéle zachováte, pokud je budete sušit v sušičce na nízkou až střední teplotu. Sušička totiž při sušení ručníky mírně načechrává. Díky sušení v sušičce můžete dokonce omezit zápach, který se někdy line z mokrých ručníků. Ten je způsobem bakteriemi rozkládajícími odumřelé kožní buňky ulpělé na ručníku. Zápachu případně předejdete častým měněním ručníků, alespoň jednou týdně.
Froté ručníky nikdy nežehlete, protože žehlením zploštíte a polámete vlákna, čímž opět ztratí schopnost absorbovat vodu.
Tvrdost ručníků může způsobovat i tvrdá voda. Pokud už máte ručníky zatvrdlé, namočte je přes noc v teplém 30% roztoku kyseliny citronové a pak vyperte obvyklým způsobem. Jako prevenci proti vodnímu kameni do praní přidávejte jedlou sodu a místo aviváže ocet. Soda navíc pomáhá udržet bělost prádla. Nebojte se nepříjemného odéru octa, vyčichne při sušení. Pozor ale, abyste prádlo nepřesušili, zejména pokud ho zapomenete na radiátoru nebo venku na šňůře.
Nové ručníky a osušky před prvním použitím důkladně vyperte, abyste se zbavili nežádoucích prachových částic, které do nich vnikly během výroby. U froté ručníků a osušek první praní pomůže zatáhnout volnější oka, aby se vám nezatrhávaly nebo nepáraly.
Vyberte si nový bytový textil - od ručníků po deky.
Chcete vědět víc? Jak vybrat kvalitní ručník a další zajímavosti se dozvíte na webu Crosta.cz
Rubrika
Do společnosti Dobrý textil jsem nastoupila už v roce 2017. Nejdříve jsem začala pracovat jako součást zákaznické podpory a vyřizovala jsem také objednávky. Postupně jsem se ale stále více začala věnovat psaní článků na blog a správě produktů. Nakonec jsem tedy zákaznickou podporu opustila a naplno se nyní věnuji produktovému managementu a marketingu.
Komentáře
Zatím žádné názory