Poradna 21. 2. 2018
Opět jsme pro vás připravili malou ukázku ze zákulisí realizace potisků. V tomto článku se podíváme na potisk reflexních bund pomocí řezané grafiky. Kromě krátkého videa si můžete přečíst i o postupu přípravy a aplikaci motivů a dozvíte se, na co se tato technologie nejvíce hodí.
Potisk oblečení řezanou grafikou je po sítotisku druhou nejčastější používanou technologií. Výhodou této metody je, že se zde neprovádí složitá předtisková příprava a hodí se tedy k aplikaci i menšího množství kusů (Pozn.: Potisk realizujeme od 5 ks). Aplikaci lze navíc provádět na téměř jakýkoliv materiál od triček přes montérky, reflexní bundy až po kšiltovky.
Před aplikací je potřeba vyrobit a připravit motivy. Nejprve se na počítači motiv upraví do potřebného formátu a následně se vyřeže pomocí řezacího plotru. Po vyřezání se odstraní přebytečná fólie a zůstane pouze motiv, který se má aplikovat. Samotnou aplikaci pak provádíme na profesionálních termolisech s řízeným přítlakem pro 100% kvalitní zažehlení.
V naší dílně provádíme výrobu motivů dvěma způsoby. První způsob je ten, že se motiv vyřeže do fólie vybrané barvy. To se provádí u motivů, které mají jen jednu barvu. Nejčastěji tak jde o černé nebo bílé motivy: loga firem, jména, čísla atd. U druhého způsobu se požadovaný motiv nejprve natiskne na bílou fólii a až potom se obřeže pomocí řezacího plotru. Díky této technologii můžeme tisknout i složité barevné motivy a přechody barev. Je však vždy třeba počítat s tím, že motiv musí mít takové detaily, které lze obřezat.
Řezaná grafika je při správné aplikaci velice kvalitní a odolná technologie. K provedení kvalitní aplikace je potřeba správně nastavit teplotu, tlak a času přítlaku. Pokud vás napadá otázka, zda by šel potisk aplikovat doma za použití domácí žehličky, tak pravděpodobně ano, ale asi jen do prvního oprání.
Vybíráte firmu na potisk oblečení? Oslovte i nás. Pomůžeme Vám s výběrem oblečení i vhodné technologie a zpracujeme nezávaznou cenovou nabídku. Kontaktujte nás.
Rubrika
Do společnosti Dobrý textil jsem nastoupila už v roce 2017. Nejdříve jsem začala pracovat jako součást zákaznické podpory a vyřizovala jsem také objednávky. Postupně jsem se ale stále více začala věnovat psaní článků na blog a správě produktů. Nakonec jsem tedy zákaznickou podporu opustila a naplno se nyní věnuji produktovému managementu a marketingu.
Komentáře
Zatím žádné názory